, 2022/1/20

A SEO-jelentések elkészítése az ügyfelek számára ijesztő feladat lehet. Íme hét alapvető dolog, amit bele kell foglalnia ahhoz, hogy tökéletes SEO-jelentéseket készíthessen ügyfelei számára. 7 alapvető fontosságú dolog, hogy tökéletes SEO jelentéseket készíts az ügyfeleidnek. SEO-jelentések készítése az ügyfelek számára ijesztő feladat lehet.

seo report for clients

Minden ügyfélnek vagy vállalkozásnak más-más céljai vannak. Sok esetben a jelentéseidnek egyszerre kell elemi és robusztusnak lenniük - attól függően, hogy ki kapja a jelentést. A SEO-jelentések azonban létfontosságúak. Tudatnia kell ügyfeleivel, a felső vezetéssel és más érdekelt felekkel, hogyan teljesítenek a SEO-kampányai. Hogyan készíthetsz tehát egy "tökéletes" SEO-jelentést? Íme hét alapvető dolog, amit tartalmaznia kell ahhoz, hogy SEO-jelentéseket készíthessen ügyfelei számára.

1. Forgalom: Csatornák

Ha az ügyfeled weboldalának szerves forgalmának növelése a fő cél, akkor a SEO-jelentésed elejére a forgalmat tedd. A forgalmi jelentés Forrás/Médium szakaszát is használni fogja. Ez pontosabb információt ad arról, hogy honnan érkezik a forgalom, így segít következtetni arra, hogy hol érdemes időt és pénzt költeni. Bár más mérőszámok is fontosak lehetnek, ez igazából attól a cégtől függ, amellyel együtt dolgozik.

2.Konverziós arány és a célok teljesítése

A világ összes forgalma nagyszerű, de nem jutsz vele messzire, ha ez a forgalom nem azt teszi, amit szeretnél, hogy tegyen - más szóval, konvertáljon.

Az ügyfeleid valószínűleg ez a mérőszám fogja leginkább érdekelni, ezért a konverziós ráta a SEO-jelentés elején van a helyed. Ha már ismered a konverziós arányt, az segít jobban megmagyarázni a jelentés többi részét, hogy - ismétlem - miért is van az, ami.

A konverziós arányt legjobban a célkövetésen keresztül lehet szemléltetni az ügyfél számára. A fenti névtelen ügyfél adományozási célokat állított be, amelyeket minden egyes alkalommal nyomon követett, amikor valaki a "köszönöm-az-adományát" weboldalra érkezett. Ez értesítette a Google Analyticset, hogy valaki adományozott, és így teljesült a cél.

3. Oldal szintű forgalom

Ezen a ponton már tudhatod, hogy honnan érkeznek a látogatóid, de fontos tudni, hogy hová mennek. Ha valaki a Google organikus kereséséből érkezett, az nagyszerű - de ha tudod, hogy a legfrissebb blogbejegyzéseden landolt, az még jobb. Ez az a jelentés, amely segít megtalálni a trendeket, és látni, hogy az emberek valójában mire kattintanak, ami forgalmat hoz neked. Ismét segít az ügyfélnek abban, hogy tudod, vajon több időt kell-e fordítani a termékoldalának javítására, vagy esetleg több videót és kevesebb tartalmat kell közzétenni.

4. Page Speed Insights

Itt az ideje, hogy elhagyjuk a Google Analyticset egy másik nagyszerű Google eszközért: Page Speed Insights. Google Oldalsebesség áttekintés.

Ez az ingyenes eszköz nem csak azt mutatja meg ügyfeleidnek, hogy milyen sebességgel működnek az oldalaik, hanem azt is, hogy mit kell tenni a javításuk érdekében. Bár ez a mérőszám a múltban talán nem volt túlságosan fontos, a SEO-siker ma már megköveteli a nagyszerű felhasználói élményt. Egyetlen kép vagy videó drasztikusan lelassíthatja az oldalt. Bizonyos esetekben ez az eszköz kritikus technikai problémákat tárhat fel, amelyek károsíthatják a SEO-teljesítményüket.

5. A webhelyen töltött idő és a visszalépési arány

Ez itt tényleg egy "extra", mert ezek a mérőszámok nem feltétlenül, feltétlenül szükségesek egy átlagos vállalat számára. Az oldalon töltött idő és a visszafordulási arány segít betekintést nyerni abba, hogy az általad létrehozott tartalom "ragadós"-e. Figyelj azonban arra, hogy milyen oldalakon figyeled a visszalépési arányt és a webhelyen töltött időt.

Ha például azt látod, hogy a felhasználók 10 másodperc után elhagyják a céloldalt, de az adott céloldalon sok kimenő link van, akkor valószínűleg nem kell aggódni az oldalon töltött idő és a visszafordulási arány miatt. Koncentrálj az alapvető oldalakra, például a gazdag tartalommal és/vagy videókkal rendelkező oldalakra. Megragadja a nézők figyelmét az, amit kiteszel? Ha nem, és ennek így kellene lennie, akkor a listában szereplő egyéb mérőszámok segítségével vond le a következtetéseket.

6. Rangsorok és linkek

Bár a legtöbb ügynökség és marketinges még mindig az egyéni kulcsszavas rangsorokról számol be, ezt néhány fenntartással kell tenni. A rangsoradatokat de facto teljesítménymutatóként használni nem bölcs dolog. A Google különböző eredményeket mutat számos tényező alapján, beleértve az előzményeket, a személyre szabást és azt, hogy a felhasználó honnan keres.

Bár a kulcsszavas pozíciók nyomon követése még mindig értéket képvisel, ez csak az általános teljesítményjelentések része lehet - nem pedig a mindent eldöntő mérőszám. Ami a linkeket illeti, rengeteg olyan eszköz létezik, amely segíthet nyomon követni, hogy milyen linkeket nyer vagy veszít,

Ezek az eszközök betekintést nyújthatnak a konkurenciába és abba is, hogy hol vannak SEO-lehetőségek. Ha egy versenytárs webhelyének egy bizonyos oldala magas számú linket vonz, talán létrehozhatnál valami hasonlót az ügyfeled számára.

7. Jövőbeni ajánlások és végrehajtási terv

Ez valószínűleg nem olyasmi, amire normális esetben gondolnál, amikor az adatok és a jelentések közé temetkezel,de fontos egy olyan rész beillesztése, amely megmutatja, hogy átgondoltad mi a következő lépés. Ez az, ami lehetővé teszi, hogy továbblépj. A legjobb dolog, amit ügyfeleid vagy a felső vezetés számára tehetsz ha a jelentés minden fent tárgyalt szakaszának végén van egy "ajánlás" rész. Ez a jelentés egyetlen olyan része, amely az adatokat használhatóvá teszed.

Az ügyfeled nem olvassa el a SEO-jelentéseket? Úgy érzed, hogy nem értékelik azt a sok munkát, amit a weboldaluk keresőoptimalizálási és SEO-jelentéseibe fektettél? Hadd mutassam meg, hogyan ragadhatod meg a figyelmüket, hogyan dolgozhatsz velük együtt, és hogyan készíthetsz olyan jelentést, amelyet nemcsak elolvasnak és megértenek, hanem értékelnek is. És egy olyan ügyfél, aki értékelni tudja a kemény munkádat, az továbbra is üzletelni fog veled.

Hogyan készítsünk SEO marketingjelentéseket

1- Határozd meg a célkitűzéseid

2- Határozd meg a szükséges KPI-ket

3- Készítsd el és oszd meg a jelentését

Vagy hogy azonnal elkezdhesd, másodpercek alatt elkészíthetsz egy SEO-jelentést a SEO-jelentési sablonok használatával.

A SEO-jelentésekkel nemcsak azt tudod megállapítani, hogy stratégiáid működnek-e, hanem azt is, hogy megmutasd az eredményeidet az ügyfeleidnek. És mivel ez közvetlenül befolyásolja az eredményed, azt mondanám, hogy ez nem tárgyalható minden értékes digitális ügynökség számára; jól felépített, lenyűgöző SEO-jelentéseket kell készíteni, méghozzá gyorsan.

Stratégiáidnak értékelését a legjobb havi rendszerességgel elvégezni, hogy ne akadj el apró részletekkel, amelyek gyorsan és ok nélkül változhatnak. Tehát bár elméletileg készíthetnél heti vagy akár napi SEO-jelentéseket is az ügyfeled weboldaláról, általában a havi SEO-jelentések a legjobbak.