, 2022/1/3

A Google-on fényképek vagy képek keresése egyszerű. A Google eszköztárában több lehetőség közül választhatsz. A felhasználónak a Képek ikonra kell kattintani a Google képadatbázisának eléréséhez. A keresőmezőbe írj be egy adott kulcsszót, például vegetáriánus pizza, és kattints a keresés ikonra. Ez számos fotó és kép találatot fog eredményezni.

advanced image search

Nem számít, milyen képet szeretnél találni, a megfelelő kulcsszavakkal, keresési szűrőkkel és eszközökkel nagy valószínűséggel meg fogod találni. Ez azonban még nem minden. Egy kép forrását szeretnéd megtalálni? Végezz fordított képkeresést. Szeretnél egy nagy felbontású képet használni a következő marketingkampányban vagy a weboldaladon?

A fejlett képkeresési szűrők segítségével megtalálhatod a megfelelő felhasználási jogokkal rendelkező képeket. Még ha csak egy nagy, gyönyörű fotót szeretnél az asztali háttérképének, akkor is van képkereső erre is.

TinEye Fordított képkereső motor

A TinEye egy fordított képkereső motor, amely segít a képek forrásában és megtalálni, hogy hol jelennek meg az interneten. Ez az eszköz lehetővé teszi a keresést mind az URL-címek, mind a feltöltött képek alapján. Csak kattints a keresőmező előtti nyíl ikonra, és tölts fel bármilyen képet a számítógépéedől, hogy megtaláld hol jelenik meg az interneten. Van egy TinEye Chrome-bővítmény is a gyorsabb fordított képkereséshez. Lehetővé teszi, hogy jobb egérgombbal kattints bármelyik képre, és a TinEye technológiájával keress rá.

Google Images

A Google Images-t nem lehet legyőzni az alapvető képkeresésekhez. Csak be kell írni egy kulcsszót, és már mehet is. Az alaposabb kereséshez rengeteg szűrő is rendelkezésre áll. Ha például a "kék madár" kifejezésre keresek, a képeket leszűkíthetem, hogy csak karikatúrákra, clipart rajzokra és illusztrációkra, vagy akár logótervekre is szűkíthessem.

Ha még tovább szeretnél menni, az "Eszközök" gombra kattintva további szűrőkhöz férhetsz hozzá: méret, szín, felhasználási jogok, a fénykép típusa és a feltöltés/készítés időpontja. Ez nagyon hasznos, ha pontosan olyan képet szeretnél találni, amilyet szeretnél, valamint olyan képeket, amelyek jogdíjmentesek.

A Google Speciális képkeresés

Mi az a Google speciális képkeresés? Kép kiválasztása. A Google Speciális képkereső több oldalnyi képet ad vissza, amelyek közül választhatsz. Ha rákattintasz egy képre, egy olyan oldalra kerülsz, amely felsorolja a kép méretét. Lehet, hogy a kép szerzői jogvédelem alatt áll. A jobb oldalon van egy gomb, amelyre kattintva a Mentés feliratot találod. Egy másik, "A mentett kép megtekintése" gomb segítségével megtekintheted a képet.

A képet úgy mentheted el, hogy jobb egérgombbal rákattintasz, és kiválasztod, hogy a számítógép merevlemezén lévő mappába mentied

Mi az a Google bővített képkeresés? Mobil eszközök

A Google Chrome böngésző IOS és Android mobileszközökön támogatja a fordított képkeresés lehetőségét. Ezt a funkciót az images.google.com oldalon találja. Amikor megtalálod a kívánt fényképet, koppints a képre, és tartsd lenyomva az ujjaddal. Meg kell jelennie egy felugró menünek.

Koppints a Google keresés opcióra. Ha ez nem működik, akkor koppints a Kép megnyitása lehetőségre, majd másolja ki az URL-címet és illessze be. Ebben a legördülő menüben több lehetőségnek kell lennie, amelyekre koppintva választhatsz. Néhány ilyen lehetőség: Megnyitás új lapon, Link URL másolása, Kép mentése és Kép megnyitása.

A Google fordított képkeresés akkor használható, ha van egy képed, és szeretnéd megtudni az eredetét, vagy hasonló képeket keresni hozzá. A Fordított képkeresés használata számítógépen egyszerű, csak kattints a Google eszköztáron a kamera szimbólumra. Ezután illeszd be az interneten látott fénykép URL-címét, vagy dfel a fényképet a merevlemezről, vagy húzd át egy másik nyitott ablakból.

Kíváncsi vagy?

Nézzük meg, hogyan használhatja a Google bővített képkeresőjét az előnyödre. Hogyan használjuk a Google bővített képkeresőt. A Google Speciális képkereső használata egyszerű. Az alábbiakban lebontom, hol találod a műszerfalat, és hogyan segítik az egyes speciális keresési szűrők az eredmények finomítását.

Így juthatsz el a fejlett képkereső műszerfalához:

1. lépés: Menj az images.google.com oldalra, vagy kattints a "Képek" fülre a normál keresésből.

2. lépés: Kattints a jobb felső sarokban lévő fogaskerék ikonra.

A Google bővített képkereső használata - Menj az images.google.com oldalra, és kattints a fogaskerék ikonra.

3. lépés: Válaszd ki a legördülő menüből a speciális keresést.

A Google bővített képkeresés használata - Válaszd ki a menüből a bővített beállításokat. A fejlett képkereső műszerfal betöltődik, és több szűrési lehetőséggel segít a keresés szűkítésében.

Google bővített képkereső műszerfal

A képeredményeket a következő módokon szűrheted:

Ez a pontos szó vagy kifejezés: Ez hasonló a "[kulcsszó]" kereséshez egy normál szövegalapú lekérdezésben. Ezzel olyan képeket találhatsz, amelyek alt szövegükben vagy fájlnevükben egy teljes kifejezést, például "fekete macskák" kifejezést használnak. A következő szavak bármelyike: Szélesebb körű keresés. Használd a "VAGY" szót az összes szó között, amelyet be szeretnél vonni. Például: fekete VAGY macskák VAGY kutyák.

Egyik szó sem: Szűrd ki azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyeket ki szeretnél zárni a keresésből a mínusz jellel. Például: -Eiffel-torony.

szöveges lekérdezések a Google bővített képkeresőjéhez.

Képméret:

Ez a kép pixelmérete. Kiválaszthatod a Nagy, Közepes, Kicsi vagy Ikon, vagy megadhatod a meghatározott méretnél nagyobb képeket. Minél nagyobb a szám, annál nagyobb a kép mérete és minősége. Képméret beállítások a Google bővített képkeresőben.

Tengelyarány:

A keresés finomítása a kép kép képaránya alapján. Ez a kép szélességének és magasságának aránya. Szűrhetsz széles, magas, panoráma vagy négyzet alakú képarányok szerint.

Kép színe:

Egy adott színű képet keres? Ezzel a funkcióval szűkítheti a találatokat aszerint, hogy a kép teljes színű, fekete-fehér, átlátszó vagy egy adott színű, például sárga, rózsaszín, zöld stb. kép.

Fájltípus:

Néha egy átlátszó hátterű, PNG formátumú logót keresel. Ezzel a szűrővel csak a kívánt formátumú találatokat láthatod. A lehetőségek között szerepel a GIF, a JPEG, a BMP és a RAW. Fájltípus-szűrő a Google bővített képkeresőben képarány a Google bővített képkeresőben.

Régió:

Válassz egy országot a legördülő listából, és keress közzétett fényképeket a világ egy adott részéről. Régiószűrő a Google bővített képkeresőben.

Oldal vagy tartomány:

Korlátozd a keresési eredményeket azokra a képekre, amelyek egy adott webhelyről származnak.

Képhasználati jogok:

Ez a szűrő segít megtalálni a nyilvánosság számára ingyenesen felhasználható és az ingyenesen nem felhasználható képeket. Szűrhetsz Creative Commons licencek, kereskedelmi és egyéb licencek szerint. Felhasználási jogok beállításai a Google bővített képkeresőjével

Tippek a Google bővített képkereső használatához versenykutatáshoz

Most, hogy már tudjuk, hogy a különböző szűrők mire képesek a Google Speciális képkeresőben, merüljünk el abban, hogy ez az eszköz hogyan adhat neked előnyt versenytársaiddal szemben. Konkrét szót vagy kifejezést használó versenytársak keresése képekhez. Annak ismerete, hogy kik a versenytársai, kulcsfontosságú, akár most kezded a vállalkozást, akár már egy ideje jelen vagy.

Miért?

Ha ismered a közvetlen versenytársait, akkor úgy alakíthatod digitális marketingstratégiádat, hogy túljátszd, és túléld őket. Tegyük fel, hogy bambusz laptopállványokat árulsz az e-kereskedelmi webhelyén. Használhatod a "pontosan ez a szó vagy kifejezés" szűrőt és a "régiót", hogy megtaláld a "bambusz laptop állványok vásárlása" elnevezésű oldalakat. A fejlett képkeresés segítségével még egy lépéssel tovább mehet. Nemcsak azt láthatja, hogy kik a közvetlen versenytársai, hanem elemezheti a grafikai marketinganyagaikat is.

Készítettek infografikát? Használnak életmód termékfotókat? Hogyan nevezik el a képeiket?

Mindezeket az információkat felhasználhatod arra, hogy javítsd, hogyan értékesíted vizuálisan terméked vagy szolgáltatásod, és ötleteket szerezz jövőbeli blogbejegyzésekhez.

A vendégblogolás része a linképítési stratégiájának?

Ha nem, akkor kihagyod azokat a backlink lehetőségeket, amelyek:

Márkádat vezető gondolkodóként jeleníti meg.

Minősített forgalmat küldenek a weboldaladra.

A megfelelő vendégposztolási lehetőségek keresése az interneten azonban időigényes.

Kivéve, ha fordított képkeresést használsz. Ez a funkció segíthet megtalálni azokat a vendégposztolási lehetőségeket, amelyek hozzájárultak versenytársad tekintélyének növekedéséhez.

Hogyan?

Egyszerűen fordított képkereséssel a cikkeket író személy fejképét. Kapsz egy listát arról, hogy a versenytársad hol vendégblogol, és milyen bejegyzéseket írt, így mindent megkapsz, amire szükséged van ahhoz, hogy felülmúld őket. A google fejlett képkeresőjének használata a versenytársak kutatásához.

Hogyan végezhetek speciális képkeresést a Google-on?

Menj az images.google.com oldalra, kattintson a fogaskerék ikonra a beállítások menü megnyitásához, majd kattints a speciális keresésre. Egy új műszerfal töltődik be, ahol a szűrők segítségével finomíthatod a keresést.

Hogyan finomíthatom a Google képkeresést?

A Google képkeresést a speciális funkciók segítségével finomíthatod. Lépj a speciális képkeresés műszerfalára, és a szűrők segítségével szabályozhatod, hogy mit láss a találatok között. A keresést finomíthatod méret, szín, felhasználási jogok, típus és egyéb szempontok szerint.

Mi a legjobb fordított képkereső?

A Google Images az egyik legjobb fordított képkereső eszköz. Az első helyért a Bing is versenyben van. A keresőmotor képkeresése az egyik legjobb funkciója.

Google Advanced Image Search (Speciális képkeresés): Következtetés

Legközelebb, amikor versenytársak után kell kutatni használd ki a fejlett szűrőket. Mivel naponta 5,6 milliárd keresés történik, a Google teljes funkcionalitásának és képességeinek ismerete segíthet abban, hogy felülmúld versenytársaid, és előrébb kerülj a keresési eredményekben.

A Google Speciális képkereső használatával jelentős időt takaríthatsz meg a vendégküldési lehetőségek felkutatásával, a termékleírásokhoz használandó legjobb kulcsszavak kitalálásával és annak elemzésével, hogy milyen vizuális tartalmak segítik versenytársaid a rangsorolásban.