, 2021/12/22

A Google keresőoperátorok úgy működnek, hogy lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a keresést kizárólag bizonyos kulcsszavakra összpontosítsák, kizárva ezzel másokat. Azáltal, hogy a keresés a konkrétumokra összpontosít, a keresés sokkal célzottabbá és hatékonyabbá válik.

advanced google search

A Google a keresés során figyelembe veszi a keresés megfogalmazásának sorrendjét, így a keresésben egymáshoz közel álló szavak előkelőbb helyen szerepelnek a találatok között. Ez azt jelenti, hogy kereséseit olyan szórendben adja meg, amely a legértelmesebb a keresése szempontjából.

Tippek a jobb kereséshez

Legyél egyszerű. Ha egy adott céget keresel, csak a nevét írd be, vagy annyit a nevéből, amennyit fel tudsz idézni. Ha egy adott fogalmat, helyet vagy terméket keresel, kezd a nevével. Ha egy pizzázót keresel, csak írd be a pizzát és a város nevét vagy az irányítószámot. Sok lekérdezés nem igényel speciális operátorokat vagy szokatlan szintaxist. Az egyszerű jó.

Gondold végig, hogy a keresett oldal hogyan lesz megírva. A keresőmotor nem ember, hanem egy program, amely az általad megadott szavakat a webes oldalakhoz illeszti. Használd azokat a szavakat, amelyek a legnagyobb valószínűséggel megjelennek az oldalon. Például ahelyett, hogy azt mondanád [ fáj a fejem ], mondd azt, hogy [ fejfájás ], mert egy orvosi oldal ezt a kifejezést fogja használni. A [ melyik országban a denevér a szerencse előjelének számít? ] kérdés egy ember számára nagyon is egyértelmű, de a választ adó dokumentumban nem biztos, hogy ezek a szavak szerepelnek. Ehelyett használja a lekérdezést [ a denevéreket jó szerencsének tartják ] vagy akár csak [ denevérek jó szerencsét ], mert valószínűleg ezt fogja mondani a megfelelő oldal.

A lehető legkevesebb kifejezéssel írd le, hogy mire van szükséged. A lekérdezés minden egyes szavának az a célja, hogy tovább fókuszáljon. Mivel minden szót használunk, minden további szó korlátozza a találatokat. Ha túlságosan korlátozod sok hasznos információról maradsz le. A kevesebb kulcsszóval való indítás legfőbb előnye, hogy ha nem azt kapod, amire szükséged van, az eredmények valószínűleg jó támpontot adnak arra, hogy a következő keresésnél milyen további szavakra van szükség az eredmények finomításához. Például a [ időjárás cancun ] egy egyszerű módja az időjárás keresésének, és valószínűleg jobb eredményeket ad, mint a hosszabb [ időjárásjelentés cancun mexikóhoz ].

Válassz leíró szavakat. Minél egyedibb a szó, annál valószínűbb, hogy releváns találatokat kapsz. Az olyan nem túl leíró szavakra, mint a 'dokumentum', 'weboldal', 'cég' vagy 'info', általában nincs szükség. Ne feledd azonban, hogy még akkor sem biztos, hogy a keresett oldalaknak megfelel, ha a szó jelentése helyes, de nem a legtöbb ember által használt szó. Például a [ celebrity ringtones ] sokkal leíróbb és specifikusabb, mint a [ celebrity sounds ].

Mik azok a speciális keresési operátorok?

A Google speciális keresési operátorai olyan kis kódrészletek, amelyekkel a webhelyek fejlesztési oldalán lehet keresni. Ezen operátorok kihasználásával a felhasználók számos más előny mellett azonosíthatják a webhelyek fejlesztésére alkalmas területeket, a blogforgalom növelésének lehetőségeit.

Nehéz használni a fejlett keresési operátorokat? Bár a fejlett kifejezés bonyolultságot sugallhat, ezek az operátorok hihetetlenül könnyen kezelhetők. Mindössze annyit kell tudnia, hogy mit keres, az operátor pedig elvégzi a többit.

SEO - hatalmas mennyiségű SEO forgalom felszabadítása.

Tartalommarketing - csapatunk epikus tartalmakat készít, amelyeket megosztanak, linkeket szereznek és forgalmat vonzanak.

Fizetett média - hatékony fizetett stratégiák egyértelmű ROI-val.

A címeken belüli szókereséstől kezdve az egy szón belüli találatokig, a Google fejlett keresőoperátorai hatással lehetnek a SEO-ra és javíthatják az Ön helyzetét egy piacon.

Ebben a bejegyzésben kiemeljük a legfontosabb speciális keresőoperátorokat, és azt, hogy hogyan segíthetnek digitális stratégiáját a következő szintre emelni.

Miért érdemes használni a Google speciális keresőoperátorokat? A felszínen úgy tűnhet, hogy a speciális keresési operátorok előnyei elsősorban a keresési funkciókhoz igazodnak; ezek a praktikus kódok valójában sokkal nagyobb előnyöket kínálhatnak. Az alábbiakban ismertetjük a négy legfontosabb módot, amellyel a fejlett keresőoperátorok segíthetik digitális jelenlétét.

1. Javítja a SEO rangsorolást

Legyünk őszinték: mindannyian igyekszünk javítani a SEO-rangsorunkat. A Google számos speciális keresési operátorához kapcsolódó kódokat használhatja a SEO-t negatívan befolyásoló helyszíni problémák azonosítására.

Ezek közé tartoznak:

betöltési idők

a fogadó stabilitása

biztonság

visszafordulási arány

keresési relevancia

kulcsszavak az oldalon

Az indexelési problémák azonosításától a linkelési lehetőségek kiemeléséig a fejlett keresőoperátorok nagyban segíthetnek a SEO javításában a jobb SERP-megjelenés érdekében. Ráadásul van még egy további előnye is: ez egy ingyenes stratégia, amelyet egyénileg is elvégezhet, hogy javítsa webhelye általános teljesítményét.

2. Növeld a blogbejegyzések forgalmát

Küzdesz a megfelelő forgalom vonzásával a blogodra? Vendégként posztolni különböző iparági blogokon és híroldalakon kiváló stratégia arra, hogy több szerves forgalmat irányítson webhelyére, nem is beszélve a backlinkek gyűjtéséről (amelyeket az Ubersuggest segítségével ellenőrizhet). Szerencsére van egy fejlett keresőoperátor, amely segíthet a vendégblog-lehetőségek azonosításában.

Használd az intitle:[topic]. Ha például egy vendégbloghelyet keresel arról, hogyan kell kezelni egy elektronikus egészségügyi nyilvántartás (EHR) bevezetését, akkor a következőkre kereshetsz: egészségügyi intitle: "válj közreműködővé" Healthcare intitle: "become a contributor" a bővített kereső operátorban

3. Ismerd meg versenytársai publikálási ütemtervét

Mint minden marketinges tudod, a versenytársak üzleti tevékenységének figyelemmel kísérése létfontosságú a folyamatos sikerhez. Hogy megkönnyítsd a nyomon követést, használd a fejlett kereső operátor site:[versenytársak oldala] funkcióját, hogy megtudod, milyen gyakran posztolnak versenytársaid a blogjukba.

Ezzel a tudással felvértezve úgy alakíthatod ki a posztolásid ütemezését, hogy versenyképes legyen, és felmérheted, hogy mit, mikor és miért osztanak meg.

Ez a kutatás jobb rálátást adhat a szervezeti érdeklődést kiváltó iparági témákra is - ez különösen hatékony tartalmi stratégia a B2B vállalkozások számára.

4. Azonosítsd a kérdezz-felelek témakörben rejlő lehetőségeket

Mindannyian szeretnénk nagyobb nyilvánosságot kapni és iparági szakértőként megvetni a lábunkat. Emellett szeretnénk azonosítani minden olyan lehetőséget, amely nagyobb forgalmat generálhat a blogunkra. Azzal, hogy kérdésekre válaszolsz, vagy csatlakozol a Q&A platformokon zajló beszélgetésekhez, növelheted a márkaismertséget, és a tudásodat is demonstrálhatod, hogy bizalmat építs a közönségeddel.

Ráadásul a további tisztázás érdekében finoman megoszthatjuk a blogbejegyzéseinkre mutató linkeket, így növelve a blogunkra irányuló forgalmat.

Az ismert fórumokon (például a Reddit, a Quora vagy más olyan fórumokon, amelyekkel kapcsolatban állsz) található releváns kérdés- és válaszadási témák megtalálásához keress rá: site:[board] intitle:["topic"] Például, ha azt reméljük, hogy hozzájárulhatunk a Quora egyik backlinking témájához, akkor keressünk rá:

A Google legjobb speciális keresőműveleteinek használatának módjai

Míg fentebb általános kategóriákban beszéltünk, merüljünk el mélyebben a konkrét keresőoperátorokba, amelyek segíthetnek a SEO-pontszámod növelésében.

Hidd el, ezeket érdemes lesz megjegyezni.

1. Indexelési hibák keresése

A legtöbb webhely tartalmaz Google indexelési hibákat - és ez potenciálisan igaz a te webhelyedre is. Annak érdekében, hogy megbizonyosodj arról, hogy a Google indexeli webhelyed, a site:[webhelye] operátor segítségével megtekintheted az indexelt oldalak számát. Ezzel az információval felvértezve hasonlítsd össze ezt a számot a Google-éval, és tegyél lépéseket az esetleges hibák kijavítására.

2. Duplikált tartalom keresése

A duplikált tartalom nem tesz jót a Google-rangsorolásodnak. Sőt, akár meg is semmisítheted azt. Képzeld el a következő forgatókönyvet: egy e-kereskedelmi webhely optimalizálásán dolgozol, és megtudod, hogy több azonos terméklistát találsz, amelyeknek csak a színe változott. Ez nem jó. Ahelyett, hogy kézzel fésülnéd át leírásról leírásra a leírást, használd a Google speciális keresőoperátorát az ilyen duplikációk azonosítására. Használd a site: "másolt és beillesztett tartalom" funkciót ezen egyszerű hibák kijavításához.

3. Tartalmi ötletek keresése

Bár már megosztottuk, hogy a Google speciális keresési operátorai hogyan segíthetnek más blogok vendégszereplőinek megtalálásában és versenytársaid publikációs ütemtervének nyomon követésében, itt az ideje, hogy beszéljünk arról, hogyan segíthet egy operátor tartalmi ötleteket találni. Mindannyian tudjuk, milyen kihívást jelenthet rendszeresen tartalmi témákkal előállni. Hogy megkönnyítsd ezt a fáradságos folyamatot, használd a [inurl]: speciális keresési operátort.

Ha maradunk a backlink példánknál, akkor kereshetünk backlink inurl: "5 ways". Ha ezt a keresési funkciót használod, az iparágon belüli találatokat kapod vissza, így releváns tartalmi ötletek után böngészhetsz. site:quora.com intitle: "backlink." a bővített kereső operátorában

4. Linkelési lehetőségek keresése

A linkelésnek a SEO-stratégiai lista élén kell állnia. Folyamatosan fel kell mérni a belső és külső linkelési lehetőségeket. Szerencsédre a Google fejlett keresési operátorai mindkettőben segíthetnek.

Külső linkelési lehetőségek. A linkelésnek óriási hatása lehet a SEO-rangsorolásodra. A lehetőségek felkutatásában segíthet a Google fejlett keresési operátora.

Először is, azonosítson egy olyan webhelyet, amelyről szívesen kapna linket. Ezt követően a keresőoperátorok segítségével hozz létre egy listát hasonló oldalakról, amelyekről szintén szeretnél backlinket szerezni.

Ebben az esetben a keresési operátor, amelyet használni szeretnél, a [related:]. Képzeld el például, hogy egy marketingcég vagy, és szívesen kapnál linket a Moz-tól. A related:moz.com keresővel létrehozhatnál egy listát a hasonló webhelyekről.

Belső linkelési lehetőségek. A belső linkek létfontosságúak webhelye sikeréhez, nem is beszélve a SEO-stratégiájáról. Megfelelő használat esetén a belső hivatkozások arra ösztönzik a látogatókat, hogy több időt töltsenek webhelyén, és a navigáció hatékonyságát biztosítják az egész webhelyen. Képzeljük el, hogy most tett közzé egy hogyan kell blogot.

Bölcsen tennéd, ha átnéznéd webhelyed, hogy megnézd, hol lenne előnyös erre a blogra hivatkozni. A blogodhoz illeszkedő horgonyszövegek megtalálásához keresheted a site:[webhelyed] -site:[blog url] intext:"[horgonyszöveg]" keresővel. Innen máris elkezdheted optimalizálni a backlink lehetőségeket a legújabb tartalmi eszközödhöz.

A Google bővített keresési műveletei

Ebben az iparágban bátran feltételezhetjük, hogy valószínűleg már ismered a Google-t. Ezért kezdjük a fejlett operátorokkal. Ezek az operátorok segítenek eligazodni bizonyos webhelyeken, vagy olyan módon szűkíteni a keresést, amire a legtöbb laikusnak nincs szüksége. Ne feledd ezt a tippet minden egyes keresési parancsnál: Ne tegyél szóközöket a szimbólum vagy szó és a keresési kifejezés közé. Ez az operátor egyetlen webhelyre korlátozza a keresést. Általános keresést végezhetsz és gyorsan ellenőrizheted, hogy az indexelt oldalak egyeznek-e a saját adatbázisoddal.

Intext:

Intext: Az Intext azt jelzi a Google-nak, hogy olyan találatokat szeretne, ahol a szöveg az oldal szövegében jelenik meg. (Ha a szöveg a címben jelenik meg, de a szövegtestben nem, akkor nem jelenik meg találatként. Mivel gyakorlatilag ugyanúgy működik, mint egy normál Google találat, nem sok fejlett felhasználási módja van. Azért tartottuk a listában, hogy szembeállítsuk ezzel a következő "Allintext" operátorral.

Allintext:

Alapvetően ugyanaz, mint az intext, de a lekérdezésben szereplő minden szónak az oldal szövegében kell lennie. Ellenkező esetben a Google nem veszi fel a találatok közé. Lényegében úgy működik, mintha " " idézőjeleket használna az egyes szavakra.

Intitle:

Az Intitle azt üzeni a Google-nak, hogy csak olyan oldalakon szeretne találatokat kapni, amelyek meta title tagjében szerepel a keresett kifejezés. Ez az operátor segít megérteni, hogy hány oldal célozza meg az adott keresőkifejezést.

Allintitle:

Ugyanaz, mint az intitle, de biztosítja, hogy a lekérdezés minden szava szerepeljen az összes találat cím meta tagjében. Ha a webáruházi webhelyén airpodokat árul, akkor ezt az operátort használhatja arra, hogy megtalálja azokat a webhelyeket, amelyek címében szerepel az "airpods" szó. Ez egy gyors és egyszerű módja annak, hogy kiszúrja közvetlen versenytársait.

Inurl:

Az Intitle & Intexthez hasonlóan a Google csak olyan találatokat ad vissza, ahol a keresett szavak szerepelnek az URL-ben. Ez gyakran drasztikusan csökkenti a keresési mennyiséget, és hasznos lehet a potenciális közvetlen versenytársak megtalálásához.

Allinurl:

A keresési lekérdezésben szereplő összes szónak szerepelnie kell az URL-ben, hogy találattá váljon. Hosszú keresőkifejezések esetén ez gyakran csak néhány vagy egyáltalán nem ad vissza találatot.

Filetype:

Filetype: a Google-t arra utasítja, hogy csak olyan találatokat adjon vissza, amelyek - kitalálta - egy adott fájltípusra vonatkoznak. Hasznos, ha kutatásokat keres, amelyek gyakran nem HTML, hanem PDF vagy más dokumentumfájl-formátumban vannak.

Kapcsolódó:

A Kapcsolódó: egy olyan operátor, amely segít megtalálni a megadott URL-hez kapcsolódó webhelyeket. Használata tanulságos betekintést nyújt abba, hogy a Google hogyan kategorizálja a webhelyed és versenytársaitd. Ha például megnézzük az airbnb.com találatait, akkor a szokásos SEO-gyanús oldalakat adja vissza, de néhány periférikus versenytársat is visszaad a figyelemért.